Grønt nivå fra mandag

Karantene og isolasjon

- Personer som er smittet av korona skal isolere seg i 4 døgn. Smittede som har symptomer må i tillegg ha vært feberfri i minst 24 timer.
- Husstandsmedlemmer og tilsvarende nære anbefales å teste seg daglig i fem døgn etter siste nærkontakt med den smittede.
- Personer som ikke kan unngå nærkontakt med den smittede i isolasjonsperioden, bør også teste seg daglig under isolasjonsperioden, og deretter daglig i fem døgn etter at isolasjonen er avsluttet, til sammen ni dager.
- Utover dette anbefales bare personer med symptomer å teste seg.
- Barn i grunnskolealder eller yngre anbefales kun test ved symptomer. Det gjelder også ved smitte i husstanden.

Tilgang til selvtester:

Fra 8.februar er det ikke lenger massetesting eller utlevering av tester i skolen.
Bydelene vil dele ut selvtester til befolkningen. Det er kun personer med symptomer og nærkontakter som får tester.