Informasjon om gjenåpning av Ammerud skole 03.06.20

ammerud skole

Les mer om trafikklysmodellen som Folkehelseinstituttet har laget her:

I følge den nye veilederen kan vi med dagens smittesituasjon gå tilbake til tilnærmet lik normal drift. I praksis betyr det:

·         Skoledag med vanlig fag- og timefordeling.

·         Full åpningstid på AKS alle dager.

·         Vi går tilbake til den opprinnelige kontaktgruppen (regnes som en kohort) på skolen og trinnvise grupper på AKS.

·         På uteskoledager kan trinnene være på samme sted, men kontaktgruppene må ha egne områder.

·         Elevene på 1.-4. trinn har storefriminutt kl. 10.45-11.15. Elevene på 5.-7. trinn har storefriminutt kl. 11.15-11.45. Alle kontaktgrupper har egne uteområder på skolen. Se kart.

Viktige smittevernstiltak som fortsatt må opprettholdes er:

·         God hånd- og hostehygiene. Fortsatt hyppig vasking av hender og bruk av antibac på uteskole/friminutt.

·         Fortsatt stort fokus på forsvarlig renhold av felles berøringspunkter som dørhåndtak, toaletter, vaskeservanter, trappegelendre og andre gjenstander eller kontaktflater som berøres ofte av elever og personalet.

·         Unngå fysisk kontakt mellom personer (håndhilsning og klemming).

·         Unngå trengsel i garderober og felles arenaer.

·         Store samlinger som f.eks. sommeravslutning, førskoledag m.m. må foregå utendørs. Unntaket er avslutning for 7. trinn som skal foregå i idrettshallen.

·         Kroppsøving foregår utendørs.

Skoleledelsen har behov for planlegging og tilrettelegging av det nye skoletilbudet i henhold til oppdateringen i smittevernsveilederen. Tirdag 2. juni vil alle elever og lærere ha uteskole. Se plan for dagen lengre nede. Fra og med onsdag 3. juni vil vi åpne opp igjen skolen for tilnærmet normal drift.

Gjenåpning av skolen de siste tre ukene før sommerferien må oppleves som godt og trygt for alle elever, ansatte og foresatte. Ammerud skole vil legge til rette for et best mulig skoletilbud for elevene ut fra de rammefaktorene vi har. Det vil derfor forekomme variasjon mellom skolene innenfor bydelene og mellom bydelene. Vi ber om forståelse for dette.

Plan for tirsdag 2. juni 2020

• Uteskoledagen:

1.-4. trinn kl. 08.30-13.00.

5.-7. trinn kl. 09.00-13.00.

Oppmøte i skolegården på samme oppstillingsplass som elevene har hatt frem til nå.

• Uteskole:

- Trinn 1: Vesletjern

- Trinn 2: Grorudparken

- Trinn 3: Alunsjøen

- Trinn 4: Badedammen

- Trinn 5: Steinbruvann

- Trinn 6: Aurevann

- Trinn 7: Lillomarka Arena

·         AKS åpner 13.00-16.30.

·         Kontaktlærer sender ut Informasjon om planen for dagen.

Plan for onsdag 3. juni 2020

-          Vanlig skoledag og timeplan for alle elevene.

-          AKS åpner 07.30-08.30 og 13.15-17.00.

-          Se ukeplan fra kontaktlærer.

LES HELE INFOSKRIV OM GJENÅPNINGEN HER