Tilbake til gult nivå fra og med mandag 10. mai

Illustrasjon

For Ammerud skole betyr det:

- Elevene starter og slutter til vanlig tid.
- Vi går fra fem grupper tilbake til fire grupper. Hele kontaktgruppen regnes som en kohort.
- Alle kontaktgrupper har egne områder i skolegården ved oppstart og i friminutt.
- Ansatte kan veksle mellom kohorter/klasser.
- Alle aktiviteter innendørs som samler elever på tvers av kontaktgrupper utsettes. Dette betyr at vi ikke legger til rette for aktiviteter der kontaktgruppene samarbeider innendørs.
- De samarbeidende kontaktgruppene kan samarbeide utendørs dersom det er mulig å holde god avstand. Det betyr at to og to kontaktgrupper kan gå på tur sammen, men hver kontaktgruppe må ha sin egen oppmøteplass og kontaktgruppene skal ikke blandes. På den måten blir bare en og en kontaktgruppe satt i karantene dersom det oppstår et smittetilfelle.
- Fortsatt forsterket renhold med ekstra bemanning og hyppig rengjøring av felles berøringspunkter og toaletter.
- Møter med foresatte og eksterne instanser gjennomføres digitalt.
- Foresatte skal fortsatt ikke inn i skolebygget.
- Foresatte oppfordres til å bruke munnbind ved henting og levering.
- Ellers er det fortsatt viktig med avstand, holde seg hjemme ved symptomer, vaske hender, redusere antall nærkontakter og bruke munnbind for å få ned smittetrykket.

AKS:

Fredag 14. mai er fridag for skolen. AKS er imidlertid åpen som vanlig, og alle elever som har plass på AKS til vanlig, har rett til opphold.
Se informasjon om AKS på gult nivå her (link)