Hjemmeskole og hjemmekontor? Små grep kan gjøre stor betydning for vår helse!

Illustrasjon.

Ammerud skole har utarbeidet “Felles retningslinjer for aktivitetspauser ved Ammerud skole”. Dere kan lese retningslinjen her.

Vi vet at regelmessig fysisk aktivitet forebygger plager og er en viktig kilde for helse, livskvalitet og overskudd i hverdagen. Nå i denne krisen er det enda viktigere enn noen gang at vi er fysiske aktive, både store og små.

Ammerud skole er en folkehelseskole. Vi i skoleadministrasjonen oppfordrer alle til å ta hyppige aktivitetspauser i hverdagen. Vi oppfordrer alle til å bli med på:

DUGNAD FOR FOLKEHELSEN PÅ AMMERUD SKOLE!

·         Gjør en aktivitet.

·         Ta et bilde.

·         Send til kontaktlærer.

·         Så lager vi et slideshow.

VIKTIG!

Helsemyndighetene synes ikke det er problematisk at folk kommer seg ut, men oppfordrer til å:

·         velge kreative stier og turområder der det er få mennesker.

·         Holde avstand fra andre på minst 2 meter.

Bli med på aktivitetspauser med skoleadministrasjonen

Norge et land med store friområder. Selv inne i områdene der det bor mange folk, er det mulig å være ute på tur uten å være tett innpå hverandre. Ta vare på hverandre! Ta vare på helsen!

Ledelsen ved Ammerud skole